اغلب کاربران اينترنت به اين نکته که چه راه هائي براي بالا بردن کيفيت اينترنت وجود دارد توجه کمتري دارند و اين نکته را فقط به مديران شبکه سرويس دهنده واگذار نموده اند البته اين مسئله يکي از مهمترين وظايف مديران شبکه مي باشد اما بايد به اين نکته توجه داشت که ارتباط شما تا سرويس دهنده اينترنت به ۳ بخش مهم تقسيم بندي ميشود:

قسمت اول که درون شرکتهاي سرويس دهنده اينترنت مي باشد

قسمت دوم مسير ارتباطي بين شما و سرويس دهنده اينترنت مي باشد که شامل مخابرات مسيرهاي کابل تلفن و غيره مي باشد

قسمت سوم ارتباط داخلي مشترک اينترنت مي باشد که اين قسمت شامل کابل کشي داخلي تلفن کابلهاي شبکه اتصالات شبکه و تلفن و غيره مي باشد
چنانچه از سيستم ارتباط اينترنت تلفني استفاده مي کنيد اختلالاتی که بر روی خط تلفن بوجود می آید باعث پائین آمدن کیفیت خط می گردد. نویز موجود بر روی خط تلفن می تواند به یکی از دلایل زیر باشد:

1- بر روی خط تلفن ADSL، دستگاه دیگری مانند تلفن و یا فکس بدون اسپلیتر نصب باشد.
2- سیم تلفن از کنار کابل برق رد شده باشد.
3- اسپلیتر معیوب بر روی خط تلفن وجود داشته باشد.
4- در کنار مودم، دستگاهی مانند تلفن همراه، تلفن بیسیم، لامپ مهتابی، دستگاه مایکروویو وجود داشته باشد.
5- سیم کشی داخل ساختمان، قدیمی، زنگ زده و پوسیده باشد.
6- سیم تلفن از پریز تلفن تا مودم مشکل داشته و یا پریز تلفن معیوب باشد.
7- دوشاخه تلفن ضد برق بر روی پریز وجود داشته باشد.
8- استفاده ازسيم هاي تلفن چند تکه 

در ادامه کیفیت سرویس را بیشتر بررسی می کنیم

منبع : ADSL |نحوه بررسی کیفیت سرویس اینترنت(ADSL)
برچسب ها : تلفن ,اينترنت ,قسمت ,داشته ,دهنده ,سرويس ,سرويس دهنده ,وجود داشته ,دهنده اينترنت ,داشته باشد ,پریز تلفن ,سرويس دهنده اينترنت